Reklamacje

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
2. Na podstawie art. 555 § 1 K.C. wyłącza się odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do podmiotów nie będących Konsumentami.

3. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt zgodny z opisem.

4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:

– pisemnie na adres: 70-893 Szczecin, ul. Bakaliowa 4

– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ogrodoweokazy.pl

– dla klientów zarejestrowanych poprzez konto klienta

5. Sprzedawca musi potwierdzić otrzymanie reklamacji, aby była uznana za skutecznie doręczoną. Potwierdzenie to odbywa się w ciągu 48h od dostarczenia reklamacji na adres e-mail Klienta.

6. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

– informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;

– załączenie dokumentacji zdjęciowej stwierdzonej wady

– żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży

– danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie ale nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

8. Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie roślin pomiędzy zdjęciem na karcie produktu a rzeczywistym jej wyglądem w dniu przesyłki, które to różnice wynikają z naturalnego cyklu życia roślin nie stanowią podstawy do reklamacji.

9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane użytkowaniem produktów niezgodnie z ich przeznaczeniem i nie stanowią podstawy do reklamacji.

10. Sklep nie odpowiada za sposób postępowania z roślinami przez Kupującego.

11. W przypadku roślin Sklep odpowiada za ich jakość w dniu dostarczenia.

12. Od momentu otrzymania rośliny i braku reklamacji względem jakości dostarczonej rośliny Kupujący odpowiada za jej dalszą opiekę i uprawę a tym samym za jej zdrowie i rozwój. Jako, że Sprzedający nie ma wpływu na sposób postępowania Kupującego z rośliną, warunki zewnętrzne i inne niezależne np. warunki pogodowe, choroby i szkodniki, wszelkie związane z tym problemy, nie podlegają rękojmi.

13. Jeżeli towar przyszedł niezgodny z zamówieniem Kupujący powinien powiadomić Sprzedawcę maksymalnie w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki.

14. W przypadku dokonania przez Klienta wyboru dostawy za pośrednictwem przewoźnika i stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki z jednoczesnym uszkodzeniem zamówionego towaru Klient powinien żądać od przewoźnika spisania protokołu nieprawidłowości.

15. Brak protokołu nieprawidłowości może utrudnić skuteczne przeprowadzenie postępowania reklamacyjnego.

16. Klient zobowiązany jest odebrać przesyłkę w ciągu 72 godzin od jej nadania, a w przypadku braku doręczenia kontaktować się z przewoźnikiem wskazanym przez Sprzedawcę w powiadomieniu o wysyłce jak również powiadomić o tym fakcie Sprzedającego.

17. Za uszkodzenia podczas transportu Sklep nie ponosi odpowiedzialności pomimo, że przy pakowaniu towarów dokłada wszelkiej staranności by przesyłka była dobrze zabezpieczona na czas podróży.

18. Wszelkie przesyłki odbywają się na odpowiedzialność Klienta.

19. Nieuzasadnione przesyłki wysyłane na koszt Sprzedawcy np. przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane