Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi dla sklepu Ogrodowe Okazy

Drogi Kliencie,

Jesteśmy małą, rodzinną firmą, która prowadzi ogrodniczy sklep internetowy pod nazwą OgrodoweOkazy.pl. Sklep powstał z pasji i umiłowania roślin oraz ogrodów, a także natury i dzikiej przyrody. Dokładamy wszelkich starań aby asortyment był ciekawy i najlepszej jakości. Dbamy więc o rośliny z czułością i pakujemy je z największą starannością. 

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze zagadnienia, dzięki którym lepiej poznasz funkcjonowanie i zasady Sklepu. 

  • Czy sklep posiada uprawnienia formalne do sprzedaży żywych roślin na odległość?

Tak. Oferowany towar pochodzi od profesjonalnych i sprawdzonych dostawców/producentów, a nasza firma jest pod nadzorem WIORIN Zachodniopomorskie pod numerem rejestracyjnym PL-32/62/4608.

  • Jak działa Sklep?

Sklep prowadzi sprzedaż internetową z wysyłką na cały kraj (tylko Polska). W każdy czwartek są nowe dostawy. Wiele okazów to pojedyncze i niepowtarzalne sztuki lub ograniczone ilości, dlatego zachęcamy do regularnego odwiedzania sklepu. Przed dostawą prowadzimy „Zapowiedzi”, tak aby wcześniej klient mógł się zapoznać z nowym asortymentem.

  • Co można kupić w sklepie OgrodoweOkazy?

Podstawowym produktem są żywe rośliny, ale ponieważ sami gustujemy w wyszukanych odmianach i już większych, wyrośniętych okazach,  dlatego też takie rośliny będzie można znaleźć w naszej ofercie. Ponadto jesteśmy pasjonatami klonów palmowych i ich także nie zabraknie. Lubimy też ciekawe i praktyczne dekoracje do domu i ogrodu, które także będą pojawiać się w sklepie.

  • Jak szybko wysyłacie paczki?

Standardowy czas to 7 dni roboczych,  ale dokładamy wszelkich starań aby wysyłać zamówienia jak najszybciej. Informację o aktualnych czasach wysyłkowych umieszczamy w górnym pasku sklepu, tzw banerze. 

  • Hasłem sklepu jest „Kupujesz to co widzisz”. Co ono oznacza?

To hasło oznacza, że Klient zakupuje dokładnie to co widzi na zdjęciach. Chcemy aby miał możliwość wyboru sadzonki kupowanej rośliny, dlatego w większości mają one indywidualne karty produktu (tylko w przypadku jednakowego lub prawie jednakowego towaru prezentujemy przykładową sadzonkę). Może więc być w ofercie kilka roślin jednej odmiany, ale będą się one między sobą różnić wyglądem sadzonki (zdjęcia), wymiarami, a także ceną. Podczas zakupu klient dokonuje wyboru, która z roślin spełnia jego oczekiwania.

  • Czy prezentowane zdjęcia towaru są rzeczywiste?

Tak. Zdjęcia towaru są naszego autorstwa i prezentują rzeczywisty wygląd,  ale w przypadku produktów przemysłowych mogą widnieć również zdjęcia katalogowe. 

  • Czy sklep aktualizuje karty produktu i zdjęcia roślin?

Jak najbardziej, staramy się raz w roku robić aktualizację opisu i zdjęć rośliny. W opisie umieszczamy informację z jakiego okresu pochodzą zdjęcia. Trzeba jednak pamiętać, że wygląd i wymiary rośliny mogą się różnić pomiędzy utworzeniem karty produktu, a dniem zakupu. Wynika to z faktu, że roślina rośnie i jej wygląd w związku z tym ulega naturalnym zmianom, jak również pod wpływem pór roku i zabiegów pielęgnacyjnych.  Na życzenie Klienta możemy zrobić aktualne zdjęcie i wysłać na telefon lub maila.

  • Czy można odebrać zakupiony towar osobiście?

Na chwilę obecną nie prowadzimy stacjonarnego sklepu. Realizując wymogi ustawowe prowadzimy sprzedaż wyłącznie wysyłkową. 

  • Jak pakujecie towary, w szczególności rośliny, aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu?

Do pakowania roślin wykorzystujemy wszystkie materiały, które pomogą nam je jak najlepiej zabezpieczyć na czas podróży. Pakowane są więc w kartony wypełniane np. styropianem, innymi kartonami, folią bąbelkową, stretchem, mocowane drucikiem lub sznurkiem, a stabilizowane tyczką bambusową. Ponieważ nie chcemy naszą działalnością mnożyć kolejnych śmieci,  dlatego w większości są to materiały z drugiego obiegu (więcej na ten temat napisaliśmy na blogu o pakowaniu zero waste).

  •  Co z wysyłką kilku roślin?

Jeżeli Klient zakupi jednocześnie kilka roślin to w zależności od ich gabarytów pakujemy je razem, albo osobno. Najważniejsze aby dotarły do klienta bez uszkodzeń. 

  •  Co oznacza informacja umieszczona w karcie produktu : koszt dostawy jest do indywidualnej wyceny?

Indywidualną wycenę dostawy stosujemy w przypadku dużych towarów (najczęściej roślin), dla których nie jesteśmy w stanie z góry określić kosztu wysyłki. Robimy wtedy indywidualną kalkulację do decyzji Klienta. Wystarczy, że Klient wyśle do nas zapytanie podając nazwę miejscowości i numer kodu pocztowego odbiorcy.

  •  W jakie dni wysyłacie paczki?

Żywe rośliny wysyłamy od poniedziałku do środy, a inne towary od poniedziałku do piątku, oczywiście z pominięciem dni ustawowo wolnych. 

  •  Czy wysyłacie za pobraniem?

Nie wysyłamy paczek za pobraniem!