Regulamin sklepu

REGULAMIN Sklepu internetowego Ogrodowe Okazy

§ 1

Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy o nazwie Ogrodowe Okazy, działający pod adresem www.ogrodoweokazy.pl prowadzony jest przez Mariusza Nazaruk w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, zarejestrowanej pod nazwą Mariusz Nazaruk z siedzibą: 70-894 Szczecin, ul. Bakaliowa 4, o numerze NIP: 8521744888, REGON 387210536 i wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego d.s. gospodarki.

2. Przedmiotem działalności sklepu internetowego jest sprzedaż artykułów, w tym żywych roślin na odległość, tj. realizacja zamówień składanych na platformie internetowej www.ogrodoweokazy.pl

3. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania z w/w Sklepu, a także warunki i zasady realizacji zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu www.ogrodoweokazy.pl.

4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów jak i przedsiębiorców składających zamówienia w Sklepie, chyba, że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.

5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Mariusz Nazaruk z siedzibą: 70-894 Szczecin, ul. Bakaliowa 4, NIP: 8521744888, REGON 387210536.

6. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu. Korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zakupów a tym samym podawanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedający ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.

7. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa – wszelkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

8. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.

9. Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia negocjować ze Sprzedawcą wszelkie zapisy umowy. Negocjacje te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres poczty elektronicznej sklep@ogrodoweokazy.pl.

10. W przypadku odstąpienia przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy Regulamin i stosowne przepisy prawa.

§ 2

Objaśnienia

Sprzedawca– Mariusz Nazaruk z siedzibą: 70-894 Szczecin, ul. Bakaliowa 4, NIP: 8521744888, REGON 387210536, e-mail sklep@ogrodoweokazy.pl

Sklep– sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem internetowym www.ogrodoweokazy.pl

Regulamin– niniejszy regulamin Sklepu

Klient– każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu

Konsument– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

Dzień roboczy– jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy

Formularz rejestracji– formularz dostępny w Sklepie, za pomocą którego możliwe jest utworzenie Konta Klienta

Formularz zamówienia– interaktywny formularz, za pomocą którego możliwe jest złożenie zamówienia w Sklepie

Zamówienie– oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, którego celem jest zawarcie ze Sprzedawcą umowy sprzedaży

Konto Klienta– Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, darmowa i dobrowolna, umożliwiająca zawieranie umów w ramach Sklepu, gdzie jednocześnie znajdują się dane o Kliencie i historia jego zamówień

Dostawa– rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem jej kosztu

Płatność– metoda zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona w Sklepie

Produkt– dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą

Karta produktu– pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie

Przedmiot umowy– produkt i dostawa będące przedmiotem umowy

Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu

Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta pomiędzy Klientem i Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu

System– zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, określany Internetem

Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna

§ 3

Rejestracja

1. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji i założenia Konta.

2. Złożenie zamówienia w Sklepie możliwe jest za pośrednictwem Konta Klienta, albo z jego pominięciem.

3. Złożenie zamówienia z pominięciem Konta Klienta wymaga podania adresu poczty elektronicznej, danych osobowych, w tym imienia, nazwiska, a także adresu.

4. Do założenia bezpłatnego Konta Klienta wymagana jest rejestracja i wypełnienie formularza rejestracyjnego.

5. Wypełnienie formularza rejestracyjnego wymaga podania danych osobowych, w tym imienia, nazwiska, adresu, a także adresu poczty elektronicznej oraz numeru telefonu.

6. W trakcie składania zamówienia Klient zobowiązany jest do podania autentycznych danych weryfikacyjnych.

7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji Zamówienia jeżeli dane podane przez Klienta są niepełne lub budzące wątpliwość.

8. Logowanie na Konto Klienta odbywa się poprzez podanie loginu/adresu email i hasła, ustanowionych w Formularzu rejestracyjnym.

9. Założenie Konta Klienta umożliwia m.in. śledzenie historii Zamówień, statusu Zamówienia, a także złożenie reklamacji.

10. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy Sprzedawcy.

§ 4

Zamówienia

1. Składanie zamówień w Sklepie internetowym możliwe jest przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

2. Produkty umieszczone na stronie sklepu nie stanowią oferty handlowej w myśl przepisów kodeksu cywilnego, a są zaproszeniem do składania ofert.

3. Zdjęcia żywych roślin przedstawiają ich rzeczywisty stan na dzień umieszczania ich w asortymencie Sklepu. W przypadku innych produktów mogą wystąpić zdjęcia poglądowe lub katalogowe.

4. W dniu realizacji zamówienia wygląd roślin może się różnić i będzie adekwatny do pory roku w dniu ich wysyłki.

5. Ceny podane przy każdym produkcie są cenami brutto. Cena nie zawiera kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, z tym, że zmiana ceny nie dotyczy zamówień już złożonych oraz w trakcie realizacji.

6. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się ze Sprzedawcą przed złożeniem zamówienia w celu wyjaśnienia wszelkich niejasności.

7. Zawarcie Umowy Sprzedaży odbywa się za pomocą Formularza Zamówień, przy czym w celu skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie konieczna jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu.

8. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia wyświetlane jest podsumowanie danych o zamówieniu.

9. W Sklepie przewidziana jest przedpłata jako jeden rodzaj płatności.

10. Po złożeniu Zamówienia klient otrzymuje na wskazany adres e-mail od Sprzedającego potwierdzenie przyjęcia Zamówienia ze wszystkimi jego elementami. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

11. Przyjęcie Zamówienia nie jest jednoznaczne z całkowitą jego realizacją. Realizacja Zamówienia nastąpi nie wcześniej jak po otrzymaniu przez Sprzedawcę całkowitej zapłaty od Klienta zgodnie z Zamówieniem.

12. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę wad fizycznych produktu Klient zostanie o tym powiadomiony i ustalony zostanie nowy termin zrealizowania zamówienia lub jego anulowanie.

13. Po upływie 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia i przy braku wpłaty za złożone zamówienie zostaje ono anulowane.

14. Zamówienie można wycofać za pośrednictwem poczty elektronicznej tylko przed jego wysyłką. Nie można wycofać zamówienia już wysłanego do Klienta.

15. Treść Umowy Sprzedaży jest utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

§ 5

Dane osobowe

1. Za zgodą Klienta jego dane osobowe znajdują się w bazie Sklepu internetowego.

2. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.

3. Złożenie zamówienia w Sklepie wymaga wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 (Dz.U.Nr 133. poz. 883).

4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne i Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

5. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych Klienta zostały opisane w dokumencie Polityka prywatności umieszczonym na stronie Sklepu.

§ 6

Sposoby płatności

1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

– płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy, tj. ING Bank 18 1050 1559 1000 0097 3405 3524

– płatności za pośrednictwem serwisu imoje.pl, tj. płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny.

2. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu imoje.pl

3. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:

Usługa imoje świadczona jest przez ING Bank Śląski SA., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, kapitał zakładowy w kwocie 130.100.000,00 zł opłacony w całości, NIP: 634-013-54-75, REGON: 271514909.

§ 7

Dostawa

1. Dostawa produktu dostępna jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Sklep nie realizuje wysyłki za pobraniem.

3. Formy i koszty dostawy wskazywane są w trakcie składania Zamówienia i są one uzależnione od wybranego przez Klienta produktu oraz sposobu dostawy.

4. Koszt przesyłki ustalany jest osobno dla każdego Zamówienia i ponosi go Klient.

5. Sklep realizuje Zamówienie w ciągu 7 dni roboczych liczonych od dnia zaksięgowania wpłaty na konto Sprzedawcy.

6. Czas wysyłki może ulec wydłużeniu (np. z powodów losowych), a informacja o aktualnych czasach realizacji zamówień umieszczana jest w banerze na stronie Sklepu.

7. Sklep powierza dostarczenie Zamówienia wybranym przez siebie przewoźnikom.

8. Zamówienie dostarczane jest do Klienta na adres wskazany w formularzu zamówienia.

9. Wysyłka żywych roślin odbywa się od poniedziałku do środy, a pozostałe produkty wysyłane są od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

10. Sezon wysyłkowy żywych roślin trwa przy sprzyjających warunkach pogodowych od marca do grudnia.

11. O okresach wyłączonych z wysyłki żywych roślin Sklep informuje Klienta w banerze na stronie Sklepu.

12. Wszelkie materiały stosowane do pakowania przesyłek pochodzą z recyklingu realizując tym samym ideę sklepu “zero waste”.

13. Szczegółowe informacje na temat realizacji dostawy są opisane na stronie Sklepu w zakładce „Formy i koszty dostawy”.

§ 8

Odstąpienie od umowy

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

– pisemnie na adres Sprzedającego

– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ogrodoweokazy.pl.

2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na końcu Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

– dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;

– dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem na adres Sprzedającego.

7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:

– jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

– Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

– (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

10. Ograniczenie prawa do odstąpienia od umowy przy zwrotach żywych roślin:

– prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje Konsumentowi w przypadku, gdy kupuje rzecz ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia. Rośliny jako towar, który może ulec szybkiemu zepsuciu, nie podlegają możliwości zwrotu.

Podstawa prawna: „Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia”.

11. W razie uznania odstąpienia od umowy za niemożliwy Sprzedawca poinformuje Klienta o tym na wskazany adres poczty elektronicznej.

§ 9

Reklamacje

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.

2. Na podstawie art. 555 § 1 K.C. wyłącza się odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do podmiotów nie będących konsumentami.

3. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z opisem.

4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:

– pisemnie na adres: 70-893 Szczecin, ul. Bakaliowa 4

– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ogrodoweokazy.pl

– dla klientów zarejestrowanych poprzez konto klienta

5. Sprzedawca musi potwierdzić otrzymanie reklamacji, aby była uznana za skutecznie doręczoną. Potwierdzenie to odbywa się w ciągu 48h od dostarczenia reklamacji na adres e-mail Klienta.

6. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

– informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;

– załączenie dokumentacji zdjęciowej stwierdzonej wady

– żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży

– danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

8. Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie roślin pomiędzy zdjęciem na karcie produktu a rzeczywistym jej wyglądem w dniu przesyłki, które to różnice wynikają z naturalnego cyklu życia roślin nie stanowią podstawy do reklamacji.

9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane użytkowaniem Produktów niezgodnie z ich przeznaczeniem i nie stanowią one podstawy do reklamacji.

10. Sklep nie odpowiada za sposób postępowania z roślinami przez Kupującego.

11. W przypadku żywych roślin Sklep odpowiada za ich jakość w dniu dostarczenia.

12. Od momentu otrzymania rośliny i braku reklamacji względem jakości dostarczonej rośliny Kupujący odpowiada za jej dalszą opiekę i uprawę a tym samym za jej zdrowie i rozwój. Jako, że Sprzedający nie ma wpływu na sposób postępowania Kupującego z rośliną, warunki zewnętrzne i inne niezależne np. warunki pogodowe, choroby i szkodniki, wszelkie związane z tym problemy, nie podlegają rękojmi.

13. Jeżeli towar przyszedł niezgodny z zamówieniem Kupujący powinien powiadomić Sprzedawcę maksymalnie w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki.

14. W przypadku dokonania wyboru dostawy za pośrednictwem przewoźnika i stwierdzeniu ubytku lub uszkodzeniu przesyłki z jednoczesnym uszkodzeniem zamówionego towaru, Klient powinien żądać od przewoźnika spisania protokołu nieprawidłowości.

15. Brak protokołu nieprawidłowości może utrudnić skuteczne przeprowadzenie postępowania reklamacyjnego.

16. Klient zobowiązany jest odebrać przesyłkę w ciągu 72 godzin od jej nadania, a w przypadku braku doręczenia kontaktować się z przewoźnikiem wskazanym przez Sprzedawcę w powiadomieniu o wysyłce, jak również powiadomić o tym fakcie Sprzedającego.

17. Za uszkodzenia podczas transportu Sklep nie ponosi odpowiedzialności pomimo, że przy pakowaniu towarów dokłada wszelkiej staranności, by przesyłka była dobrze zabezpieczona na czas podróży.

18. Wszelkie przesyłki odbywają się na odpowiedzialność Klienta.

19. Wszelkie nieuzasadnione przesyłki wysyłane na koszt Sprzedawcy np. przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane.

§10

Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn w każdym momencie.

3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących jednocześnie konsumentami i korzystających ze Sklepu Internetowego przed dniem wejścia w życie zmian. W szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.

4. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin”.

5. Od momentu złożenia zamówienia Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.

6. Przystępując do złożenia Zamówienia w Sklepie Klient jest obowiązany do zapoznania się z Regulaminem.

7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

8. Kwestie sporne, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy.

Formularz odstąpienia od umowy

……………………………………………

……………………………………………..

……………………………………………..

Dane Konsumenta

Mariusz Nazaruk

70-893 Szczecin

ul. Bakaliowa 4

NIP: 8512612331, REGON 811899702.

………………………….. niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży zawartej na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego mieszczącego się pod adresem www.ogrodoweokazy.pl

Dane dotyczące Zamówienia wskazuję poniżej:

Przedmiot zwrotu : ……………

Numer zamówienia: …………………………..

Data zawarcia umowy: ………………………….

Proszę o zwrot zapłaconej ceny na rachunek bankowy nr:…………………………………..

Data ……………………………………………………………………………………………………..

Podpis